Midt

Bestyrelsen i Region Midt består af:

Rikke Frost (8660 Skanderborg), formand, mor til hjertebarn                                                                         BKformand-midt@hjerteforeningen.dk

Bente Hollerup (8660 Skanderborg), sekretær, mormor til hjertebarn                                                         BKsekretaer-midt@hjerteforeningen.dk

Lise Bak-Østerby (8380 Trige), kasserer, mor til hjertebarn                                                                             BKkasserer-midt@hjerteforeningen.dk

Jesper Bering (7660 Bækmarksbro), bestyrelsesmedlem, far til hjertebarn

Paw Frost (8660 Skanderborg), bestyrelsesmedlem, far til hjertebarn

Derudover har vi flere super gode aktivitetsfrivillige regionen, frivillige der f.eks. planlægger Brandmandsdag, tager kontakt til mulige attraktioner mv.

Skulle du have lyst til at stå for et arrangement i Region Midt, er du meget velkommen til at skrive til BKformand-midt@hjerteforeningen.dk

Kommende aktiviteter i Region Midt:

Tur til Den Gamle By lørdag 8/12. Der er nu lukket for tilmelding

Tidligere aktiviteter i Region Midt

Familietur til Rush, Århus, lørdag 22. september 2018 kl. 10.30-13. TUSIND tak for stor opbakning til arrangementet i Rush. Det er bestemt ikke sidste gang, vi laver et arrangement derude 🙂

Brandmandsdag søndag 5. august 2018

Brandmandsdag 2018

Fredag 1. juni til søndag 3. juni 2018: Campingtur på DCU Mols v. Ebeltoft

Kære alle. DER ER NU LUKKET FOR TILMELDING

Så er der nyt vedr. campingturen 🙂

Turen går til DCU Mols, Dråbyvej 13, 8400 Ebeltoft – ankomst fra kl. 16.  Tilmelding til BKformand-midt@hjerteforeningen.dk senest 4/5-18 med angivelse af medlemsnummer, antal voksne og egne børn under 18 år (inklusive børnenes alder). Efter tilmelding vil de, som får plads på turen, få tilsendt oplysninger vedr. betaling, program mv. på mail.

Fordelingen af familier i udlejningsenheder foregår på den måde, at vi efter sidste tilmeldingsfrist fordeler ud fra antal personer i den enkelte familie, og derudover kigger vi på, om der er nye familier. Der er plads til hhv. 4 og 5 personer i udlejningsenhederne.

Jer der medbringer egen vogn eller telt, er automatisk med på turen, idet vi ikke har begrænsninger på antallet af pladser.

Praktisk:

Hvornår:

Ankomst fredag 1/6 fra kl. 16, afgang søndag formiddag efter oprydning, rengøring mv.

Pris:

• Familier, der ønsker at bo i hytte:
    • Voksne medlemmer over 18 år: 100 kr. pr voksen
    • Egne børn 3-17 år: 100 kr. pr. barn/ung
    • Egne børn i alderen 0-2 år: 50 pr. barn
  • Familier i egen vogn:
    • voksne + egne børn under 18 år: 200 kr. pr. vogn.

Måltider:

Vi forventer, at alle hjælper til med praktiske opgaver (sætte mad frem, rydde op, vaske op mv.) i forbindelse med alle måltider:

• Fredag aften er der lasagne, tærter, salat og brød på menuen
  • Lørdag morgen vil der være morgenbrød, rugbrød, pålæg, ost mv.
  • Lørdag frokost: der vil være rugbrød, pålæg mv + frugt til rådighed til at lave madpakke af til tur i forbindelse med morgenmaden.
  • Lørdag aften får vi mad udefra (buffet). Måske er der is til dessert J
  • Søndag morgen: der vil være morgenbrød, pålæg, ost mv.

Der er sodavand, saft, vand, øl og vin til aftenmåltiderne, og til frokost lørdag kan man tage en flaske vand (tages med, når man har lavet madpakke om morgenen).

Derudover laves der naturligvis kaffe og the, som vil være frit tilgængeligt ”hele tiden”.

• Øvrig forplejning købes i pladsens butik eller medbringes hjemmefra.

Aktiviteter:

• Vi arbejder på at få et godt tilbud på indgang på Fregatten Jylland lørdag
  • Vi medbringer tegneredskaber mv. som vil være frit tilgængeligt i vores opholdsrum
  • Søndag kommer Riders With Heart på besøg, og det vil være muligt at få en køretur på pladsen.
  • Medbring gerne selv ting til aktiviteter (spil, bolde mv.)

Stiftende Generalforsamling søndag 18. marts 2018

Invitation Stiftende Generalforsamling Region Midt (2)

Lørdag d. 1.4 2017 kl. 11 – 14.30 Familiedag i Skanderborg

Lørdag d. 1.4.2017 kl. 11 – ca. 14.30 afholdes familiedag på Morten Børup Skolen, Møllegade 45, 8660 Skanderborg. Fokus er primært på det at være ny hjertebarnsfamilie, og der vil ud over et oplæg om overgange i hjertebarnets liv (fra hjem til dagpleje/vuggestue – til børnehave – til skole), være god tid til snak og erfaringsudveksling. For børnene er der mulighed for leg i skolens gymnastiksal eller på legepladsen. Tovholderne har hjertebørn i alderen 11-16 år, og deler gerne deres viden og erfaringer.  Der købes ind til frokost (inkl. drikkevarer), og alle hjælper til med det praktiske. Pris for medlemmer af Hjerteforeningens Børneklub: Voksne 20 kr. og børn 10 kr., som betales ved ankomst. Tilmelding skal ske til kontaktperson Rikke Frost rm1@hjertebarn.dk senest 25.3.2017 med angivelse af medlemsnummer, antal voksne og børn.

Fredag d. 5.5. – søndag d. 7.5.2017 Campingtur på DCU Camping Hesselhus, Silkeborg

Hermed inviteres alle i Børneklubben til campingweekend nær Silkeborg på DCU Camping Hesselhus, Moselundvej 30, 8600 Silkeborg. Der vil være hytter og campingvogne, som tildeles til overnatning. Vi har kok med, som laver alle måltider, og vi spiser sammen. Tilmelding og betaling: Senest d. 1.4. 2017 til John Poulsen rm3@hjertebarn.dk Pris: For børn under 3 år: 50 Kr., øvrige deltagere: 100 Kr. pr. person. For familier, som medbringer egen campingvogn, udgør den samlede pris pr. campingvogn 100 kr. Det samlede beløb indbetales på konto: 9506 4576127022.  Dette dækker ophold, mad, rengøring, aktiviteter og drikkevarer under måltiderne. Øvrig forplejning kan købes på pladsen. Vi forventer igen i 2017 en dejlig oplevelse for både store og små. Der udsendes særskilt invitation med tilmeldingsskema pr brev til medlemmer i Region Midt, hvor deltagerantal samt nærmere oplysninger skal fremgå. Se også www.camping-hesselhus.dk. Skulle du mangle et tilmeldingsskema, kontakt: John S. Poulsen 29721490.

Søndag d. 6.8.2017 kl. 10.00 – 13.00  Brandmandsdag i Randers

Vi mødes kl. 10 på brandmændenes øvelsesområde, Langvang 1, 8930 Randers SØ, hvor vi går i gang med forskellige aktiviteter. Der vil stå et team af frivillige brandmænd klar til at lave sjov med os, og vi kommer til at køre med fuld udrykning. I år vil der være en overraskelse med masser af blå blink. Der er saft, kaffe og kage i løbet af dagen. Tilmelding senest d. 1.8 med antal og medlems-nummer på alle over 18 år til regionmidt@hjertebarn.dk senest d. 25.7.2016. Pris 10 kr. pr person, som betales ved ankomst. Kontaktperson: Vibeke Kjeldgaard 30627225.

Tirsdag d. 5.9.2017 Voksenaften i Skjern

Vi mødes hos Gerda & Tage Nielsen, Vestervænget 65, 6900 Skjern. Alle medlemmer, som er forældre eller pårørende til hjertesyge børn, inviteres til en aften med mulighed for at mødes og drøfte forskelligt. Deltagerne er selv med til at vælge, hvad man vil tage op – det kan være særlige emner i familien, forhold mellem hjertebarn og andre børn eller søskende, vores rolle som familiemedlemmer eller helt andre ting. Kontaktperson: Pia M. Nielsen 22712424. Med forbehold for, at det kan blive nødvendigt at ændre dato: Venligst tilmelding med antal senest d. 28.8.2017 til rm1@hjertebarn.dk

Søndag d. 3.12 2017. Jul i den Gamle By i Aarhus

Jul i Den gamle By i Aarhus, Viborgvej 2, 8000 Aarhus C. Vi mødes til juleåbent, går rundt og ser nogle af de 75 gamle og nyere huse. Ankomsttidspunkt er valgfrit fra kl. 10, men kl. 12 – 13 mødes de, som vil, i huset ”Madkassen”, hvor man kan spise medbragt mad. Der kan også købes pølser, æbleskiver m.m. omkring i gaderne. Tilmelding og betaling: senest d. 21.11.2017 til regionmidt@hjertebarn.dk Husk at oplyse medlemsnummer, navn, postadresse og antal voksne og børn. Medlemspris: 60 kr. pr. voksen (fra 18 år), børn er gratis, som indbetales på konto: 9506 4576127022, så tilsender vi adgangsbevis i uge 48. Dette letter entréen se www.dengamleby.dk Kontaktperson: Dorte Rauff  61188597.