Nordisk Ungdomslejr

Nordisk Ungdomslejr afvikles på skift i de 5 nordiske lande.

Se denne video , hvor forskellige hjertebørn fortæller om deres oplevelser  på Nordisk Ungdomslejr. Klik HER

Formålet med disse lejre er, at hjertesyge unge (14 – 18 årige) får muligheden for at komme med på en lejr i sommerferien, hvor der kommer unge fra de 5 nordiske lande: Finland, Sverige, Norge, Island og Danmark. Der deltager to ledere fra hvert land. Har du en af de sjældnere hjertesygdomme er der større chance for at møde en anden ung med samme sygdom, når op til 50 unge mennesker mødes på lejren end til dagligt i “lille” Danmark.

“Hjerteforeningen/Børneklubben” i det land, hvor lejren foregår, arrangerer ture/samvær i en afslappet hyggelig atmosfære, hvor du selv bidrager med deltagelse, nærvær og åbenhed i forhold til at opleve de andre landes levevis og kultur.
Du får; oplevelser af mange arter i forskellige omgivelser. Kulturel udveksling – Udvikling af sprogfærdigheder (kommunikation foregår fortrinsvis på engelsk) – Networking – Nye venner i de nordiske lande.

De ansvarlige for NYC i Danmark:

Hanne Korsgaard Ørtved og Niels  Rønne Ørtved forældre til to hjertebørn.

Udvalget har mail: nulejr@hjerteforeningen.dk

Skærmbillede 2018-03-27 kl. 21.43.20