Netværksweekend for familier med hjertebørn med særlige behov

I 2019 afholdes igen en netværksweekend for familier med hjertebørn med særlige behov

Dato er 25. – 27. oktober 2019.

Stedet er Hotel Legoland i Billund.

Målgruppe

Netværks weekenden er for børn, der går i special institutioner/skoler og har psyko-motoriske udfordringer, som f.eks. hjertebørn med psykiske handicaps, syndromer eller sjældne sygdomme, alle med kognitive udfordringer.

Fælles for den gruppe af børn er, at de har en referenceramme, som er anderledes end den referenceramme “normale” børn har, forstået som nedsat eller manglende evne til at forstå verden som os andre. Denne problematik vil ofte give særlige udfordringer i bl.a. sociale sammenhænge.

Er jeres barn endnu ikke i institution/skole, men tænkes at høre til denne målgruppe på sigt, så er I selvfølgelig også velkomne til at deltage i denne weekend.

Indhold

Formålet med weekenden er at skabe mulighed for at møde andre i lignende situationer, så hjertebørn, søskende og forældre kan finde ligesindede til sparring i svære tider, sociale relationer eller lignende.

Weekenden vil være præget af tid til hinanden i familien og samværet med andre i lignende situationer. Der vil være fuld forplejning fra fredag aften til og med søndag morgen. Lørdag formiddag/eftermiddag vil der være en fælles familieaktivitet, som kan vælge at deltage i. Resten af weekenden er til netværksdannelse og fællesskab med hinanden store som små.

Læs invitationen og programmet for weekenden i kalenderen under 25. oktober.

Pris og tilmelding

Hele weekenden koster 600 kr. pr. familie. Derudover står familierne selv for transport til og fra feriestedet samt drikkevarer til måltiderne.

Der er plads til 10 familier på weekenden. Såfremt der er flere ansøgere, end der er pladser til, vil det blive forsøgt at sammensætte en gruppe, hvor både hjertebørn og forældre vil kunne identificere sig med hinanden og dermed opnå muligheden for sparring.

Ansøgning hentes HER og skal indsendes senest den 18. september 2019.

Flere informationer

Hvis du gerne vil vide lidt mere, kan du kontakte Joan Farum Kjærgaard, som selv er mor til et hjertebarn med særlige udfordringer.

Mail: BKformand-nord@hjerteforeningen.dk

Ydermere kan du læse om weekenden i 2019 under Kalendere på denne hjemmeside.