Børnepasning

Varetages af frivillige og kvalificerede børnepassere, der stiller deres arbejdskraft til rådighed hele weekenden. Vi kan dog ikke tage ansvar for at passe børn med særlige behov, f.eks. sonde eller ilt. Børn med særlige behov for hjælp eller støtte skal derfor medbringe egen handicaphjælper. Det er vigtigt, at I skriver relevante oplysninger om jeres børn (blebruger, adhd, svært ved mange mennesker eller andre hensyn). Hvis I er i tvivl, bedes I kontakte boernepasser@hjerteforeningen.dk

børnepasning fam9børnepasning2

Lørdag:

Børn 0 – 2 år bliver passet på hotellet, og de skal medbringe skiftetøj, bleer, udetøj samt barnevogn eller klapvogn.

Børn 3 – 5 år skal i Madsbyparken og skal medbringe en lille rygsæk, som de selv kan bære (inkl. skiftetøj, regntøj og solcreme).

Børn 6 – 8 år skal i Legoland, og skal medbringe en lille rygsæk som de selv kan bære (inkl. skiftetøj, regntøj og solcreme).

Børn 9 – 13 år skal i Legoland, og skal medbringe en rygsæk som de selv kan bære (regntøj og solcreme).

Unge 14 – 17 år som noget nyt i 2018 skal de unge bo på egen værelsesgang på hotellet. På gangen bor også de ansvarlige voksne for gruppen. Alle skal medbringe skiftetøj, overtøj og toiletgrej. Der bliver en tur med forskellige aktiviteter, som alle vil kunne deltage i, og der bliver tid til at købe frokost på egen hånd i byen (penge udleveres). Man må medbringe max. 100 kr. i lommepenge.

Ungegruppen får stillet et lokale til rådighed fredag aften, lørdag morgen, lørdag eftermiddag og aften samt søndag formiddag. Vi sørger for forskellige spil, så de unge skal blot medbringe godt humør og lyst til at være sammen med de andre i gruppen.

De ansvarlige for ungegruppen er til rådighed hele weekenden fra fredag kl. 20 til søndag kl. 12.

Søndag:

Børn 0-5 år: Er på hotellet/i parken

Børn 6-13: Skal i biografen

Unge 14-17: Er på egen værelsesgang, hvor der bl.a. skal ryddes op på værelset. Derefter er der en aktivitet i parken + mulighed for at være i deres ”mødelokale”.

Workshops for hhv. hjertebørn og søskende:

Søndag kl. 9-12 er der workshop for børn fra 9-17 år.

Når man er hjertesyg – eller rask søskende – kan man have brug for at tale med andre i samme situation. Nogle oplever at de på bestemte områder ikke ligner jævnaldrende, og der kan være tanker og følelser, som er svære at dele med forældre eller søskende. I workshoppen kan børnene/de unge føle sig set og anerkendt på nogle af de udfordringer og vilkår, sygdommen giver; opdage at de ikke er alene, genkende noget af sig selv i de andre og få mulighed for nye venskaber. Gruppelederne sørger for at skabe en tryg og rar atmosfære og inviterer til både at tale om det gode og det svære i situationen. For søskende og hjertebørn i alderen 9 – 17 år. Undervisere: Sygeplejersker fra Hjerteforeningens Rådgivning.

På tilmeldingen skal påføres om børnene skal deltage i workshop søndag. Hvis man ikke ønsker at deltage i workshop er der aktiviteter inde og ude med børnepasserne.