Bisidder

Har du et møde om støtte til dit hjertebarn? Så få en bisidder med!

Hvad kan jeg bruge en bisidder til?

Har du oplevet at sidde i en situation hos kommunen, i daginstitutionen, i skolen eller på hospitalet og manglet støtte til at få sagt de vigtige ting? Eller til at få talt samtalen igennem efterfølgende?

Hos Hjerteforeningen kan vi tilbyde dig gratis støtte fra en frivillig bisidder.

Bisiddere har ikke indgående kendskab til lovgivningen eller hjertesygdomme, men kan støtte dig i at få sagt og spurgt ind til det, du ønsker. En bisidder kan fx også hjælpe med at udarbejde en dagsorden i samarbejde med dig til det kommende møde og mødes med dig efterfølgende for at følge op på det afholdte møde.

Hvordan får jeg kontakt til en bisidder?

• Hvis du overvejer, om det kunne være en god ide at benytte tilbuddet, kan du kontakte Hjerteforeningens socialrådgiver. Sammen taler I om, hvilke udfordringer du står i, og om det kunne være en god ide at have en bisidder med.
  • Herefter kontakter socialrådgiveren en bisidder, som får dine kontaktoplysninger og kort information om sagen.
  • Bisidderen kontakter herefter dig, og I aftaler sammen det videre forløb.

Socialrådgiver Lene Nielsen, Hjerteforeningens Rådgivning
Mail: lenielsen@hjerteforeningen.dk
Telefon: 70 25 00 00

Bisidderordningen er kun for familier med hjertesyge børn. I første omgang tilbydes ordningen til familier bosiddende i region nord og region midt. Ordningen forventes udbredt til hele landet i slutningen af 2017.