Weekendtur for søskende

Formålet med weekenden er, at søskende til hjertebørn kan møde andre i samme situation som dem selv, blive forkælet, hygge, have det sjovt og få en god oplevelse sammen. I løbet af weekenden vil gruppen også have et par timer med en af Hjerteforeningens sygeplejersker for at snakke om, hvordan det er at være bror eller søster til et hjertebarn. Samtalen vil foregå i aldersinddelte grupper.

På Fredericia Vandrehjem har vi adgang til bl.a. subtropisk badeland og bowling, så der bliver masser af muligheder for sjove aktiviteter i løbet af weekenden. Søndag formiddag kommer Cirkus Flik-Flak og underviser i klassiske cirkusdiscipliner, og her bliver der mulighed for at lære at jonglere, køre på ethjulet cykel, gå på line, stå på glasgår eller bare lege klovn. Der er ti frivillige voksne med på turen.

Hvem kan deltage? Børn/unge, som har en bror eller søster med hjertesygdom. Deltagerne skal være mellem 9 og 15 år. Er barnet lidt ældre eller yngre og har lyst til at være med, så kontakt os gerne for at høre nærmere. Der er plads til 35 børn/unge.

Hvor skal vi være? Fredericia Vandrehjem, Vestre Ringvej 98, 7000 Fredericia.

Tidspunkt: 29. september – 1. oktober 2017

Hvor får jeg mere information?

Kontakt Thomas Larsen, formand i Region Nord på tlf. 30 28 73 16 eller på mail: regionnord@hjertebarn.dk

Mettine Due, projektleder i Hjerteforeningen, på tlf. 30 95 39 40 eller på mail: mettined@hjerteforeningen.dk

Hvad koster det? Deltagelse er gratis. Det er først til mølle og man skal tilmelde sig senest d. 15. august 2017 på denne tilmeldingsblanket; Tilmeldingsblanket- søskende weekend efterår 2017

Vi glæder os til at se jer alle!