Familier der har mistet et hjertebarn

At miste et barn er en stor sorg og et stort savn som forældre. Derfor har Hjerteforeningens Børneklub oprettet et netværk, hvor vi sammen kan tale om savnet. Vi kan lytte og fortælle, hvordan vi selv er kommet videre over den store sorg at miste et barn. Sorgen og savnet vil ikke forsvinde, men det kan hjælpe at snakke med andre, der har været i samme situation.

Du er velkommen til at kontakte Børneklubbens kontaktperson Majbritt Hansen på [email protected] eller tlf.: 41 67 96 10

Du kan også møde andre forældre, der har mistet et hjertebarn, i Facebook-gruppen TRYK HER

Derudover arrangerer vi også en række weekender for familier og forældre, der har mistet:

Sorgforløb til forældre

I forældre, der har mistet et hjertebarn, får mulighed for at bearbejde jeres sorg og tab i en weekend sammen med en professionel behandler og andre familier i samme situation.

Det er underordnet, om I mistede jeres barn, da hun/han var 8 måneder, 8 år eller 18 år, eller om det er sket for nyligt eller for lang tid siden. Alle kan have brug for at dele sin historie i et forum, hvor alle har samme forståelse.

”Jeg oplever forløbene som en mulighed for først og fremmest at være sammen med andre, hvor man kan få følelsen af, at de har grundlag for at forstå”                              Charlotte Hartvig, psykoterapeut

Weekenden vil bringe mange følelser frem, som I får mulighed for at tale om og bearbejde i samarbejde med behandleren.

”Fire år efter vores søn døde af sine hjertefejl formåede hun, som den første, at nå ind og få rykket os så tilpas meget, at vi igen kan ane solen forude. Og at vi kan vise, hvor meget vi elsker både ham, men også de to børn vi stadig har hos os”

Forkælelsesweekend

Familier, der har mistet et hjertebarn, tilbydes en weekend i Lalandia. Weekenden byder på leg i det fantastiske Aqua-dome og Monky Tonky Land, besøg i Legoland og mange gode samtaler familierne imellem. Efterfølgende har rigtig mange familier stor glæde af denne kontakt i deres videre bearbejdelse af sorgen og savnet af deres barn. Tilbuddet er primært rettet mod familier, der ikke har været på forkælelsesweekend tidligere.